Maya programı video oyunları, animasyon filmleri, tv dizileri, görsel efektleri içinde barındıran interaktif 3d uygulamaları yaratmakta kullanılır. Birçok animasyon şirketinin bu programı kullanmasının başlıca sebebi karakterleri gerçeğe en yakın görüntü ile anime edebilme özelliğidir. Örneğin ; giysi simülasyonu anime edilmiş karakterler üzerinde kumaşın ve giysinin gerçekçi hareket etmesini sağlar. Akışkan simülatörü sayesinde duman, ateş, bulut, patlama efektleri gerçekçi sonuç verir.İnsan saçı, hayvan tüyü gerçekçi imajı yaratabilme özelliği, çevresel etkilere (rüzgar v.s.) tepki verebilmemizi sağlayan dinamiklerdir. Mayanın esneklik avantajıyla modellenen karakterler Rigging matığıyla kolayca anime edilebilmektedir.
Maya Genel Bakış
• Maya Arayüzünü Anlama
• Proje Dosyalarının Yapılandırılması
• Temel Objeleri Oluşturma ve Hareket Ettirme
• Channel Box ve Attiribute Editor İşlevleri
• Outliner Kullanımı
• Sistemli Çalışma Prensipleri Kapsamında Proje ve Veri Düzenleme Yöntemleri
Polygon Modellemeye Giriş
• Modelleme Teknikleri ve Amaçlarının Belirlenmesi
• Kullanım Arayüzünün Modellemeye Uygun Hale Getirilmesi
• Basit ve Hazır Objeler Üzerinde Modelleme Mantığının Kavranması
• Edit Mesh ve Mesh Komutlarının Kullanımı ve Etkileri
İleri Düzey Polygon Modelleme Teknikleri
• Topoloji İncelemeleri
• Blue Print (Referans Görsel) Yerleştirme
• Karakter Yüz Modelleme
• Karakter Vücut Modelleme
• Dörtgen Yapıyı Koruma Çözümleri
• Sculpt Geometry Aracının Kullanımı
Malzeme Ve Doku Kaplama
• Malzeme Bilgisi ve Gördüğünü Yorumlayabilme Çalışması
• Doku Oluşturma ve Objeye Atama
• Materyalin Uygun Işık Altında Rendırlanarak İncelenmesi
• Uv Haritalama
• Jpeg, Tiff, Png Dosyalarının Kaplama Olarak Kullanımı
• Bump, Displacement, Specular, Normal, Transperancy Map ve Ramp Shader Kullanımı
• 3D Paint Aracının Kullanımı
• Hypershade Kullanımı
• Reflection Ayarlamaları
Işıklandırma ve Render
• Işık Çeşitleri
• Temel Işıklandırma Teknikleri
• Gölge Kullanımı
• Kapalı ve Açık Alan Işıklandırması
• Ipr İle Gerçek Zamanlı Rendır Çalışması
• Maya Rendır Ayarlamaları
• Batch Rendır
Mental Ray
• Genel Bakış
• Mental Ray Malzeme Oluşturma
• Işık ve Gölge Uyarlamaları
• Raytrace Ayarlamaları
• Final Gather İle Global Illumination
• Multipass Rendır Alma ve Düzenleme
Hareketlendirme
• Temel Hareket Prensipleri
• Grafik ve Obje Hareketlendirmeleri
• Zamanlama (Top Zıplatarak Çalışma)
• Karakter Animasyonuna Giriş
• Karakter Animasyonunda Temel Prensipler
• Katmanlayarak Hareketlerdirme
• Graph Editor Kullanımı
• Clean Up İle Sonlandırma
Paint Effect
• Genel Bakış
• Fırça Oluşturma ve Kullanma
• Hareketli Efektlerin Ayarlamaları
Ncloth
• Objeye Cloth Atama
• Etkileşimli Obje Oluşturma
• Bağlantı Noktaları Kurma
• Yırtılma Efekti Oluşturma
• Hareketli Karakter Giydirme
• Maya Arayüzünü Anlama
• Proje Dosyalarının Yapılandırılması
• Temel Objeleri Oluşturma ve Hareket Ettirme
• Channel Box ve Attiribute Editor İşlevleri
• Outliner Kullanımı
• Sistemli Çalışma Prensipleri Kapsamında Proje ve Veri Düzenleme Yöntemleri
Polygon Modellemeye Giriş
• Modelleme Teknikleri ve Amaçlarının Belirlenmesi
• Kullanım Arayüzünün Modellemeye Uygun Hale Getirilmesi
• Basit ve Hazır Objeler Üzerinde Modelleme Mantığının Kavranması
• Edit Mesh ve Mesh Komutlarının Kullanımı ve Etkileri
İleri Düzey Polygon Modelleme Teknikleri
• Topoloji İncelemeleri
• Blue Print (Referans Görsel) Yerleştirme
• Karakter Yüz Modelleme
• Karakter Vücut Modelleme
• Dörtgen Yapıyı Koruma Çözümleri
• Sculpt Geometry Aracının Kullanımı
Malzeme Ve Doku Kaplama
• Malzeme Bilgisi ve Gördüğünü Yorumlayabilme Çalışması
• Doku Oluşturma ve Objeye Atama
• Materyalin Uygun Işık Altında Rendırlanarak İncelenmesi
• Uv Haritalama
• Jpeg, Tiff, Png Dosyalarının Kaplama Olarak Kullanımı
• Bump, Displacement, Specular, Normal, Transperancy Map ve Ramp Shader Kullanımı
• 3D Paint Aracının Kullanımı
• Hypershade Kullanımı
• Reflection Ayarlamaları
Işıklandırma ve Render
• Işık Çeşitleri
• Temel Işıklandırma Teknikleri
• Gölge Kullanımı
• Kapalı ve Açık Alan Işıklandırması
• Ipr İle Gerçek Zamanlı Rendır Çalışması
• Maya Rendır Ayarlamaları
• Batch Rendır
Mental Ray
• Genel Bakış
• Mental Ray Malzeme Oluşturma
• Işık ve Gölge Uyarlamaları
• Raytrace Ayarlamaları
• Final Gather İle Global Illumination
• Multipass Rendır Alma ve Düzenleme
Hareketlendirme
• Temel Hareket Prensipleri
• Grafik ve Obje Hareketlendirmeleri
• Zamanlama (Top Zıplatarak Çalışma)
• Karakter Animasyonuna Giriş
• Karakter Animasyonunda Temel Prensipler
• Katmanlayarak Hareketlerdirme
• Graph Editor Kullanımı
• Clean Up İle Sonlandırma
Paint Effect
• Genel Bakış
• Fırça Oluşturma ve Kullanma
• Hareketli Efektlerin Ayarlamaları
Ncloth
• Objeye Cloth Atama
• Etkileşimli Obje Oluşturma
• Bağlantı Noktaları Kurma
• Yırtılma Efekti Oluşturma
• Hareketli Karakter Giydirme
Bu eğitim için planlanan bir grup bulunmamaktadır.
Yaklaşan Kurslar
Yaklaşan eğitim bulunamadı
İletişim
Kurs ile ilgili sorularınız için
0312 231 31 35